سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

25تعداد بازدید روزانه

نیشکر گیاهی است که برای ادامه زندگی و رشد و نمو کامل خود و همچنین تولید و ذخیره قند کافی در ساقه به آب زیادی نیاز دارد. برای اینکه آب کافی به نیشکر داده شود باید برای کشت سال اول حدود 35 مرتبه در دوره رشد نیشکر را آب داد و برای مزارع راتون ( پس از برداشت سال اول ) 28 بار آبیاری لازم است و مقدار آب مصرفی در هر دوره آبیاری 100 تا 120 میلی متر می باشد ( 1000 تا 1200 متر مکعب در هکتار) .....


فواصل آبیاری در ماههای گرم سال مانند تیر و مرداد هر 5 تا 6 روز یکبار است در این مدت از شهریور به بعد بایستی زیادتر و طولانی تر شود و حدود 20 تا 30 روز قبل از برداشت باید آبیاری را قطع کرد تا نیشکر بهتر رسیده و برداشت به موقع انجام شود. 

دوره آبیاری نیشکر در فصول مختلف بقرار زیر است:

پائیز هر 20 تا 30 روز یکبار

 زمستان هر 15 روز یکبار

بهار هر 10 روز یکبار،

 تابستان هر 5 تا 6 روز یکبار

•خاک دادن پای بوته ها: خاک دادن یکی از کارهای ضروری است که هم سبب گسترش بیشتر ریشه شده و هم گیاه را در مقابل باد و آب مقاوم می کند. عمل خاک دادن با دیسک های مخصوصی انجام می شود و تا زمانی که ارتفاع نبات به یک متر رسید عمل خاک دادن را بعد از هر آبیاری باید انجام داد. بعد از خاتمه خاک دادن که معمولاً شامل خاک دادن پای نباتات، کودپاشی سرک، سله شکنی، واکاری ، مبارزه با آفات ماه بعد از کشت می باشد بتدریج در اثر خاک دادن، پشته ها تبدیل به جوی و جوی ها تبدیل به پشته می گردند.

کود پاشی سرک :برای رشد بهتر نیشکر در اوایل دوره رشد معمولا از مرحله 3 تا 4 برگی به بعد همراه با آبیاری مقداری کود ازته بصورت سرک به مزارع اضافه می شود. 


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا