سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

80تعداد بازدید روزانه

مرحله تجدید رشد گیاه در بهار

به سختی می توان مرحله انتقال استراحت زمستانه به تجدید رشد گیاه بهار را تشخیص داد.

در حقیقت این مرحله از موقعی که یخبندان خاک از بین می رود ( زمانی که اعمال حیاتی در گیاه تشدید می گردد ) شروع و تا موقعی که شرایط مطلوب رشد فراهم گردد طول می کشد. در این مرحله ازت جذب شده در زمستان مهمترین اهمیت را دارد. روند دوباره رویش گندم در بهار بستگی به درجه حرارت و شدت جذب ازت خواهد داشت. در این مرحله غلظت بسیار زیاد محلولهای خاک با ازت شدیدا به دلیل اینکه درجات حرارت محیطهای غذایی هنوز پایین می باشد و نیز سیستم ریشه ای توسعه زیادی نیافته، مورد نیاز است. تصویر کلی گیاه در این مرحله بستگی به شرایط پاییز و زمستان و شرایط تغذیه ای گیاه و تاریخ کاشت دارد.

گندمها را میتوان از نظر طول دوره رشد به 4 گروه تقسیم کرد:

الف)- گندمهای دیر رس _ که در آنها هر دو مرحله طولانی می باشد.

ب)- گندمهای زود رس - دیر رس که در آنها مرحله اول کوتاه و مرحله بعدی طولانی می باشد.

پ)- گندمهای زودرس - زود رس که در آنها هر دو مرحله کوتاه میباشد.

ت)- گندمهای دیر رس - زود رس که در آنها مرحله اولی طولانی و مرحله دوم ( مرحله زایشی) کوتاه می باشد. تیپ ایده آل گندم پاییزه تیپ گندمهای دیر رس، زود رس می باشد ( زیرا مقاومت به سرمای زمستان در رابطه مستقیم با طول مرحله رویشی می باشد و نیز چنانچه مرحله زایشی کوتاهتر باشد مقاومت گیاه به شرایط نامطلوب تابستان کاهش می یابد.


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا