سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

31تعداد بازدید روزانه

کشف اسرار ژنوم انسان

 دانشمندان آمریکایی ژن هایی را شناسایی کرده اند که منحصر به سلول تخم انسانی است. به گزارش ساینس دیلی ، محققان دانشگاه میشیگان می گویند توانایی سلول تخم انسان برای تبدیل شدن به یک حیات جدید یا به سلول هایی که ممکن است روزی زندگی افراد را نجات دهند مورد تایید قرار گرفته است.

 راز این قابلیت در ماشین های سلولی است که در تغییر و تحول سریع یک سلول واحد نقش دارند.

این یافته راه شناخت عملکرد ژن ها باز می کند که می تواند منجر به حل مشکلات مختلف از نازایی تا بیماری های دژنراتیو شود.

به گفته پرفسور سی بلی هزاران ژن وجود دارد (که از این میان یک ژن منحصر به سلول تخم انسانی است) و برای برخی از این ژنها هنوز عملکرد مشخصی شناخته نشده است.
اکنون محققان می توانند این ژن ها را کلون کرده آنها را به صورت سلول درآورند و بدون باروری یاتخریب جنین انسانی نقش آنها رادر ایجاد سلول های تمایز نیافته بررسی کنند

روان شناسی وزندگی

طرح ژنوم انسانی وآینده ژنتیکی شما

   طرح ژنوم انسانی که دردهه1970شروع شددر تعیین نقشه ژنوم انسانی ،پیشرفت چشمگیری داشته است.اهداف این طرح برای سال2003،تشخیص تمام ژن های DNAانسان وتعیین زنجیره3بیلیون جفت شیمیایی سازندهDNAانسان است.(وزرات انرژی آمریکا،2001).یکی از اکتشافات جالب طرح ژنوم انسانی این است که انسان ها فقط حدود30000ژن دارند_در حالی که قبلاًتصور می شد50000تا100000ژن دارند.این طرح همچنین نشان داده است که DNAانسان حدوداً98%،مثلDNAشامپازه است(وزارت انرژی آمریکا2001).
طرح ژنوم انسانی قبلاًنشان داده است که بین برخی از تغییرات
DNAبا افزایش خطر برخی بیماری ها وامراض مثل بیماری هانگتینگتون(تباهی تدریجی دستگاه عصبی مرکزی)،برخی سرطان ها،آسم،دیابت ها،فشار خون بالا وبیماری آلزایمر رابطه هست.برخی دیگر از تغییرات DNA
هم بر واکنش انسان در برابر برخی داروها تأثیر می گذارند.
هرکسی حامل برخی از تغییرات
DNAاست که او را در برابر برخی بیماری ها یا اختلالات روانی جدی آسیب پذیر می سازند.شناسایی این نقص ها به پزشکان کمک خواهد کرد خطر بیمار شدن اشخاص را تخمین بزنند،پدر ومادر های نوزادان تا تا یکی دو دهه ی دیگر می توانند با تحلیل کامل ژنوم فرزندشان که در آن احتمالات مربوط به ابتلای آنها به بیماری های مختلف مشخص شده،بیمارستان را ترک کنند.

ولی حفاری تغییرات DNAبا هدف کشف مخاطرات بهداشتی این خطررانیز دارد که کاریابی آدم ها وحفظ کارشان بیمه شدن آنها ومخفی ماندن نیمرخ های ژنتیکی آنها را بامشکل روبرو می کند .برای مثال،آیا خلبان یا جراح مغزواعصابی که یک روز ممکن است دچار اختلالی شودکه دستانش بلرزد باید همان ابتدا کارش رارهاکند؟

جواب دادن به سؤالات زیر کمک می کند درباره برخی از معظلات روشدن آینده ژنتیکی تان بیشتر فکر کنید.

1. آیادوست داریدروی شماوهمسرتان آزمایشی انجام شودکه وجود یا عدم وجودژنی که خطرابتلابه یک بیماری خاص را مشخص می کند ولی نمی گویدآیابه این بیماری مبتلا خواهیدشدیانه؟
2. آیا می خواهید شماوهمسرتان قبل از بچه دار شدن آزمایش شویدتا معلوم شود آیا ممکن است فرزندتان بیماری خاصی داشته باشد یاخیر؟

3. آیاآزمایش جنین ها باید به صفاتی که نتایج منفی دارندمثلاًبیماری هانتینگتون،محدودشود؟
4. آیا برای بهبود خصوصیاتی چون هوش،قیافه وقدرت جنین بایدژن هایش را تغییربدهیم؟
5. آیاکارفرماهاباید بتوانند به اطلاعات ژنتیکی شما دسترسی داشته باشند؟

6. آیاشرکت های بیمه باید به اطلاعات ژنتیکی شما دسترسی داشته باشند؟


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا