سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

6تعداد بازدید روزانه

کاهو

یکی از سبزیهای مفیدی است که علاوه بر تغذیه، مصرفهای دیگری هم دارد .

کاهو، نوعی از آن که دارای برگهای بزرگ است، غذایی زود هضم است، سلولز آن خیلی ظریف است و در روده ها به سرعت هضم می شود و دارای ویتامین های  C,B,A نیز هست کاهو خاصیت آرام کننده دارد، خنک است و سرشار از آب و دارای ویتامین ها و املاح معدنی است . کاهو خون را تصفیه می کند، ضد یبوست و خشکی مزاج است . رنگ تیره را باز می کند. آب کاهو بهترین ماسک زیبایی برای خانم هایی است که به طراوت پوست خود علاقه دارند. 

شوید ( Dill  )     

اصل شوید از ایران و هند و مصر بوده است .

بعضی پزشکان قدیمی ادعا می کنند تخم شوید یکی از داروهای شگفت انگیز برای آرام کردن سکسکه است و کسانی که در خواب عادت به خروپف دارند، معالجه می کند .

یکی از دانشمندان معاصر که تحقیقات علمی درباره شوید کرده، معتقد است که شوید دارای خواص تقویت کننده، ضد نفخ معده، ادرار آور، بادشکن و ضد تشنج است .

میخک Red و Cloverr rops

گیاهی است با گلهای ارغوانی که در نقاط مختلف دنیا می روید و کشت می شود .

مصارف درمانی:  تمام گیاه و گل میخک دارای اثرات زیر است .

مسکن، ضد سرفه و سیاه سرفه، آسم، برنشیت، زخم های پوستی، ناراحتی های چشمی، سوختگی ها و حتی درمان سرطانها .

کاسنی (chicory)                                               cichorium  intybus

کاسنی یک گیاه علفی است که در اکثر نقاط ایران می روید و گاهی پرورش داده می شود.

مصارف درمانی : بر ای رفع بی اشتهایی و ناراحتی های گوارشی، ناراحتی های کلیوی، به ویژه بیماری های کبد، سنگهای کیسه صفرا و حتی سرطانها مفید است .

آنغوزه                                                                                     Ferula  assa- foelidu

درخت آنغوزه در نواحی خراسان، جنوب ایران و بلوچستان می روید.

مصارف درمانی : درمان تشنج و صرع، ضعف اعصاب، هیستری، سرفه، انقباض حنجره و برنش، آسم، برنشیت، خلط آور، درمان یبوست افراد مسن .

ترخون                                                        Artemisia  dracunculus

ترخون یک سبزی مشهوری است که در اکثر نقاط ایران پرورش داده شده و مصرف خوراکی دارد.

مصارف درمانی : برای درمان ناراحتی های معدی، روده ای ، بیماری های کلیه بعنوان صر، برای رفع بی خوابی ها و حتی سرطانها تجویز می شود .

زرشک                                                            Berberis  vulgaris                      

درخت زرشک در بعضی از نقاط ایران می روید. و میوه آن به اندازه یک کشمش ریز، با طعم کمی ترش و مطبوع به رنگ قرمز تیره است .

مصارف درمانی  : مقوی بدن، مقوی کبد است . برای درمان عفونتهای میکروبی و آمیبی.، درمان اسهال خونی صرع و تشنج ، درمان ازدیاد فشار خون .

استاد دانشگاهی از دانشجویان رشته جامعه شناسی خواسته بود تا به کوچه پس کوچه های کثیف و پر جمعیت  بالتیمور بروند و سوابق 200 پسر نوجوان را گرد آورند. سپس از آنان خواسته بود که نظر و ارزیابی خود درباره آینده همان نوجوانان را در گزارشی به رشته تحریر در آورند . دانشجویان در مورد هر یک از این نوجوانان نوشته بودند : « هیچ شانسی ندارد. »

بیست و پنج سال پس از این واقعه، استادی دیگر از دانشگاه ضمن برخورد با مدارک و بررسی های این تحقیق از دانشجویان خود می خواهد تا مساله را پیگیری کنند و ببیند چه بر سر آن 200 نوجوان آمده است . دانشجویان دریافتند به استثنای 20 پسری که مرده و یا به محلهای دیگر کوچیده بودند، 176 نفر از 180 نفر باقیمانده در شغل های نسبتاً خوبی مشغول به کار هستند .

استاد متعجب می شود و تصمیم می گیرد موضوع را تا اخذ نتیجه نهائی پیگیری کند. این افراد در همان منطقه تحقیق 25 سال پیش بسر می بردند و از این رو برای استاد این امکان وجود داشت تا تک به تک آنان را ملاقات کرده و بپرسد : « علت موفقیت شما چه بوده است ؟ »

در بیشتر موارد، این پاسخ پر احساس را شنیده بود که : « یک معلمی داشتیم که ...»

بیشترین این افراد به معلم خاص اشاره داشتند و این معلم هنوز در قید حیات بود، لذا استاد توانست وی را، که حالا دیگر کاملاً پیر شده بود ولی هنوز هشیاری و ذکاوت از سکانش می بارید، پیدا کند و فرمول سحرآمیزاش را که به وسیله آن توانسته بود این بچه های کوچه پس کوچه های کثیف پائین شهر را به چنان موفقیت هائی برساند، بپرسد . چشمان معلم از شنیدن این سئوال برق زده بود و لبانش به لبخندی ملایم به حرکت در آمده بود که : « خیلی ساده است، من از صمیم قلب به یکایک آن بچه ها عشق می ورزیدم . »


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا