سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

21تعداد بازدید روزانه

بررسی اثرمتقابل عامل شوری و ماده کلروکلین کلراید بر میزان رشد وجذب فسفر در گیاه برنج

چکیده:

به منظور بررسی تاثیر متقابل عامل شوری و ماده کلروکلین کلراید بر رشد و جذب فسفر در گیاه برنج آزمایشاتی در اطاقک کشت و فضای آزاد انجام شده است.

 مصرف سایکوسل باعث کاهش طول برگ آخر و طول کل قسمت هوایی در ارقام شاه پسند، سالاری، بینام و دم سفید شده ولی در ارقام سفید رود و دم سیاه بی تاثیر بوده است. احتمالا می توان اثر کوتاه کنندگی سایکوسل را در گیاه برنج به تاثیر نامطلوب آن در رشد گیاه نسبت داد. محلول پاشی با سایکوسل وزن تر قسمت هوایی رقم شاه پسند را کاهش داده در حالیکه بر وزن خشک یک گیاهچه و وزن خشک یک گلدان بی تاثیر بوده است. همچنین می توان گفت محلول پاشی با سایکوسل مقدار کلروفیل a و b و کلروفیلکل را در ارقام شاه پسند، سالاری، بینام، دم سفید، سفید رود و دم سیاه کاهش داده است . مصرف سایکوسل تغییری در مقدار فسفات بافت نداده است . تجمع سدیم در ساقه برنج رقم شاه پسند بیشتر بوده و مصرف سایکوسل مقدار سدیم ساقه را کاهش داده است .

(محمد باقر باقریه نجار 1373)


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا