سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

21تعداد بازدید روزانه

تاثیر تنش خشکی و سایکوسل بر عملکرد و اجزای عملکرد دانه ی ارقام ذرت به عنوان کشت دوم

به منظور بررسی اثرات تنش خشکی و مصرف سایکوسل بر برخی خصوصیات ارقام ذرت در کشت دوم،آزمایش طی تابستان 1384 در ایستگاه تحقیقات جهاد کشاورزی شهرستان خوی به صورت طرح کرت های دو بارخرد شدهدر قالب بلوک های کامل تصادفی با چهار تکرار انجام شد .

 نتایج آزمایشات نشان داد که تنش خشکی سبب کاهش تعداد ردیف دانه در بلال ، تعداد دانه در ردیف، تعداد دانه در بلال ، وزن صد دانه و عملکرد دانه گردید . بررسی ارقام آزمایشی از نظر صفاتی مانند تعداد ردیف دانه در بلال و تعداد دانه در بلال ، اختلاف معنی داری را نشان دادند که بیان گراختلاف بین ارقام 301و 260 است .مصرف سایکوسل باعث افزایش تعداد ردیف دانه در بلال، تعداد دانه در ردیف، تعداد دانه در بلال، وزن صد دانه و عملکرد دانه نسبت به عدم مصرف آن شد . نتایج مربوط به اثرات متقابل این آزمایش نشان داد که آبیاری پس از 70 میلی متر تبخیر و مصرف سایکوسل می تواند نقش موثری در افزایش عملکرد دانه ی ذرت در کشت دوم در منطقه خوی شد .

(فاطمه هاشم زاده وهمکاران 1387)

 


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا