سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

58تعداد بازدید روزانه

اثرسایکوسل در رشد، عملکرد و محتوا پروتئین از نخود

در مطالعه اثر پیش درمانی خیساندن جیبرلیک اسید و سایکوسل به تنهایی برروی رشد، عملکرد و محتوای پروتئین ازنخود (رقم Aparna و آزاد p-1- ) و در بلوک کامل تصادفی با سه تکرار به اجرا درآمد.

کودهای شیمیایی مورد استفاده در دوزهای توصیه شده وPH در 6 تنظیم شده است .غلظت PGRs10,100,250,500 و1000 میکرو گرم میلی لیتر-1 با استفاده از مجموعه ای کنترل شده بود .طول شاخساره در فاصله 3 روزاز 7 داس انجام شد. شماره شاخه ها در فاصله 7 روز از 15DAS ثبت برآورد سبزینه در DAS 30 انجام شد. خواص عملکرد کاراکترها در زمان مشخص ثبت شده بود . سایکوسل در همه تراکم سعی کرد رشد شاخ و برگ کاهش دهد . شماره شاخه ها قبل گیاهان با هر دو هورمون ها افزایش داده بود . در هر دو تنوع محتوی کلروفیل دو بوسیله کاراکترهایی از جیبرلیک اسید کاهش داده بود در حالی که سایکوسل آن را افزایش داده بود . هر دو هورمون های مهم بر عملکرد کاراکترها تاثیر می گذارند . در حال حاضر مطالعات نشان می دهند که به کار بردن جیبرلیک اسد و سایکوسل می تواند محتوی پروتئین در دانه های نخود فرنگی را افزایش دهد .

(آسیا مجله علوم گیاهی 2006)


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا