سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

58تعداد بازدید روزانه

اثر مشتقات سایکوسل و جیبرلین در کیناز کولین و متابولیسم کولین

خلاصه :

سایکوسل تحریک فعالیت کیناز با مشتقات جزئی کولین خالص از اسفناج یا برگ کدو، اما از فعالیت کیناز از مخمر کولین جلوگیری کرد .

 فعالیت های آنالوگ سایکوسل های مختلف بر روی رشد گیاه تاثیر خود را بر برابر بودن کولین جدا کیناز می گذارد. سایکوسل هیچ تاثیری بر فعالیت فسفاتازبوته ( گیاه) که هیدرولیزفسفوریل کیناز نه بر آدنوزین تری فسفات از ریشه و یا برگ های گندم بود. جیبرلین مهارفعالیت معکوس کولین کیناز و اثرتحریک کننده از سایکوسل در کیناز می گذارد. تعداد فعالیت کولین کیناز در هر بوته کدو بود تا حد زیادی بوسیله درمان سایکوسل افزایش نیافته است . بااین حال بر اساس وزن تر،کل فعالیت کولین کینازتوسط درمان سایکوسل افزایش یافته بود. جیبرلین معکوس راتا یک حدی افزایش می دهد . درمان با سایکوسل به علاوه انیدول استیک اسیدمنجر به افزایش بزرگ درفعالیت کیناز کولین شد . توزیع یکنواخت ردیاب در میان فسفوریل کولین ، کولین و بتائین جذب شد یا وقتی که فسفوریل کولین C14 یا کولین C14 به ریشه های گندم و جو و یا تغذیه بود مشاهده شد .سایکوسل اختلاط کولین C14 را به کسر نامحلول تحریک شده و به لیپیدها تبدیل می کند. سایکوسل جذب شده توسط ریشه فسفوریل کولین مهارشد. بدین ترتیب سایکوسل تحریک کننده فعالیت کولین کینازو استفاده از کولین C14. تاثیر سایکوسلبر فعالیت کیناز در محیط طبیعی و در محیط مصنوعی در آزمایشگاهی توسط جیبرلین معکوس بود مواد و روش ها:

کولین C14H3 کلراید (2 mc/mmole)و کولین1,2 C14 (1.3 mc/mmole ) از بهم پیوستن Nichem تولید شده بود.نمک باریوم ازفسفوریل کولین 1,2-C14و 0.4 mc/mmole از تحقیقات شیمیایی هسته ای تولید شده بود، و نمک سدیم بوسیله رفتار با TRC 50(Na+)تولید شده بود. هرکروماتوگرافید مرکب همانند یک ترکیب کننده مجرد در 2 سیستم حلال بعدی از آب اشباع شده فنول بوسیله بوتانول پروپیانیک آب اسید پیروی می شود. آماده سازی ازسایکوسل و مشتقات نسبی دیگر توصیف شده بود.آماده سازی کولین کیناز و آزمایش تا زمانی که فعالیت و آماده سازی کولین کیناز در کاغذ ضمیمه شبیه ( یکسان) توصیف شده بودند.برای مطالعات درمحیط مصنوعی در این گزارش، آماده سازی کاشت کولین کینازبود قسمتی از بدست آوردن بوسیله بارش بین 28 تا 38 گرم از (NH4)2 SO4 درهر 100میلی لیترازعصاره برگ اسفناج و سپس تجزیه برضد رقیق کردن محلول MgCl2 . در آزمایشی 0.01 میلی لیتر سایکوسل (بعنوان آخرین تراکم یا غلظت ) به 0.4 میلی لیتر آنزیم اضافه شد، و سپس 0.05 میلی لیترمحلول ماده اولیه ازسوبستریت و فاکتورها اضافه شد.این محلول ماده اولیه شامل 0.5 میلی لیتر کولین 2-1 کربن 14 ، 0.4 میلی لیتر از 0.12 M ATP (PH9)، 0.3 میلی لیتر از 0.16M MgCl2 و 1.5 میلی لیتر از 0.2 M گلیسین بوفر در پی اچ 9.6. واکنش مخلوط برای 1 ساعت در 30 درجه خوابانده شد و آزمایش ها بوسیله گرما برای 3 دقیقه در 100 درجه پایان دادند. کنترل آزمایش ها با جوشاندن آنزیم ها ادامه یافت. آماده سازی مخمر کولین کیناز وآزمایش اسپکتروفتومتریک همچنین در کاغذ قبلی توصیف شده بود. بعد ازانتقال دانه ها به داخل دسیکاتور شیشه ای ، مکان اتاق خواب رشد آن گیاهان در حدود 21 درجه درجه حرارت روز،13درجه درجه حرارت شب و1500ft-c روشنایی بودند. نگه داشتن تهویه سریع درجه حرارت درون دسیکاتور ها در کمتر از 6 درجه در بالای درجه حرارت اتاق خواب، بعد از 3 روز استریل کافی 0.1M سایکوسل تزریق به داخل محلول ماده مغذی به تولید یک تراکم نهایی از 10-3 M ،24 ساعت بعد از محلول ها شامل برچسب لایه ها بودند همچنین تزریق به داخل کاشت. محلول کولین c14 در 50% اتانول آماده سازی شده بود، و قبل از استفاده اتانول بود.

نتایج ها :

 تاثیر تحریک کننده سایکوسل درکاشت فعالیت کولین کیناز، با آماده سازی سولفات آمونیوم از کولین کیناز از برگهای اسفناج تجزیه کردند، فعالیت آنزیم بوسیله حداکثر مقدار از سایکوسل دوبرابر بود


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا