سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

49تعداد بازدید روزانه

مواد و روش ها:

این مطالعه در ایستگاه تحقیقاتی Bahawalpur پاکستان درمزرعه در طی Kharif2005 و 2006 انجام شد. دوزهای مختلف ازت(0،50،100،150،200 کیلوگرم در هکتار) به پنبه ( رقم CIM-473) در سه اسپلیت یعنی 3/1 در کاشت 3/1 در اولین آبیاری و 3/1 درگل بر مرحله تشکیل قوزه پنبه به کار برده بودند.

کلرید مکوات در 250میلی لیتر در هر هکتار درسال چهار بارتحت درمان کرت درماه جولای در فاصله یک هفته اسپری شد.شاهد ( بدون سمپاشی ) نیز نگهداری می شود. سیستم چیدمان آرایش فاکتوریل تحت RCBD با سه تکرار انجام شد.اندازه پلات خالص متر 4.5 *8. فسفر( 50کیلو گرم در هکتار) بعنوان دوز بازال به تمام درمانهای کاربردی . کاشت در هفته دوم ممکن است در طول هردو فصل درسال انجام شد.آبیاری برای اولین بار در 45 داس های آبیاری تحت فشار انجام شد و متعاقب آن در فاصله دو هفته داده شد.حفاظت گیاهان شمرده پذیرفته شد و تا زمانی که با توجه به آفت مورد نیاز حمله. برای ثبت داده ها در تعداد قوزه پنبه در هر بوته، ارتفاع بوته،شاخه های سیمپودیال و تعداد گره در بوته، ده گیاهان به طور تصادفی ازهرپلات و برای وزن قوزه پنبه 100 قوزه پنبه درهر برداشت به طورتصادفی و وزن انتخاب شد.عملکرد پنبه دانه بر اساس طرح خالص در طول هفته گذشته ازآبان ماه و سپس هر دو سال به طور متوسط براساس هکتارثبت شد.تجزیه وتحلیل داده های آماری کم اهمیت با استفاده از آزمون تفاوت مقایسه میانگین (p= 0.05)بر اساس Steel و Torrir معنا می دهد.

نتایج و بحث ها:

قوزه پنبه در هر بوته و وزن100 قوزه پنبه:

دو سال به طورمتوسط داده ها(جدول1) که درمان کلرید مکوات افزایش بازدارنده میوه درمقایسه با کرت درمان نشده نشان داد.هر دو روند درطول سال اشاره شده است. اختلاف در قوزه پنبه به طور متوسط درهربوته تحت تنوع سطح های نیتروژن ضروری بود. حداکثر قوزه پنبه درهر بوته (32) در سطح 200 کیلوگرم نیتروژن از کرت درمان که در تعادل با 150 کیلو گرم نیتروژن ثبت شد(31).

در صورتی که از 100 وزن قوزه پنبه،تفاوت قابل توجهی به دلیل استفاده ازکلرید مکوات ،تاثیر قابل توجهی در دانه نهایی عملکرد پنبه ذکر شده بود. تعداد قوزه پنبه در هر بوته به روند افزایش با افزایش سطح نیتروژن تا حد 150کیلو گرم درهردوکرت تحت درمان و درمان نشده. با این حال تفاوت ازنظرآماری از نظر وزن قوزه پنبه از 150 و 200 مشاهده شد.


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا