سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

22تعداد بازدید روزانه

مواد و روشها:

آزمایش مزرعه با آفتابگردان nonoilseed با انجام دادن در طی 2003 در طول فصل رشد در مزرعه دانشگاه دموکریتاز Thrace در Orestiada، یونان. محصول قبلی چغندر بود.

 

این درمان ها شامل پاکلوبوترازول در 0.0125، 0.025 و 0.05، 0.05+ کیلوگرم در هکتار، کلرید کلرومکوات در 1.5، 3 و 4.5، 4.5+کیلوگرم در هکتار و شاهد درمان نشده. تنظیم کننده های رشد گیاهی (PGRs ) 33 روز بعد از کاشت افشانده شد، زمانی که گیاهان به طور متوسط 55 سانتی متر قد بلند بودند. برنامه دوم PGRs دو هفته پس از اولین مکان انجام گرفته است.این درمان ها در قالب طرح بلوک کامل تصادفی با چهار تکرار مرتب شده بودند. همه PGRs با Azzo سمپاش در زمینه طرح 2.5بار فشار با استفاده از حجم آب حامل 500 لیتر در هکتار به کار گرفته شد.

منطقه آزمایش 50 کیلوگرم نیتروژن بر هکتارآمونیوم سولفات 50کیلوگرم P2O5/ha سوپرفسفات و 50 کیلوگرم K2O/ha پتاسیم سولفات دریافت کرده بود. همه عناصر کاربردی پخش شد و در خاک قبل از کاشت ترکیب شد. کرت ها علف های هرز آزاددر طول فصل رشد نگه داشته بودند توسط وجین کردن دستی وقتی که ضروری است. کرت 8 متر طول دارد و شامل 4 ردیف جدا 75 سانتیمتر است. دانه ها در 3 می 2003 در میزان 7 کیلوگرم بر هکتار کاشته شد. سه چرخه های آبیاری تحت فشار در طول رشد آفتابگردان به کار گرفته شد.

ارزش رسمی صدمه آفتابگردان در یک مقیاس از 0 ( بدون هیچ آسیبی ) به 100%( مرگ بوته) 7 روز پس از درمان (DAT) مستقر شده بود. ارتفاع بوته، تعداد گره در ساقه و عرض 10 DAT، گل و بلوغ با استفاده از 10گیاهان در هر پلات فرم برچسب دار 2 روز قبل از درمان گیاهی اندازه گیری شد. ارتفاع بوته از سطح خاک به نوک بوته اندازه گیری شد. اندازه گیری عرض ساقه دائما از میانگره یکسان (دوم) سراسر آزمایش گرفته شد.نمونه های گیاهی متشکل از سه گیاهان توسط هر یک از طرح،در گل و بلوغ انجام شد. گیاهان در سطح زمین قطع شدند، و نسبت به برگ، ساقه و نوک یا سر کوچک جدا می شوند. در بلوغ نوک یا سر کوچک بیشتر به اجزای گیاهی و بذر از هم جدا شدند. بذرهای پرشده و پرنشده با دست از هم جدا شدند و تعدادی از هر یک مورد مطالعه قرار گرفت. همه نمونه های گیاهی سنگین در 70 درجه سانتی گراد در کوره خشک شده بودند.عملکرد بذرها ( هکتار / کیلوگرم ) فقط توسط بذرهای پر تخمین زده شد. وزن 100 دانه از سه زیر نمونه ازهر 100 بذر پر برآورد شد.

همه داده اندازه گیری و مشتق شده در معرض تجزیه و تحلیل واریانس با توجه به Steel و Torrie (1980) قرار گرفتند. حداقل اختلاف معنی دار(LSD) ارزشها و محاسبه برای جدایی متوسط مورد استفاده قرار گرفت .

 


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا