سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

10تعداد بازدید روزانه

علائم کمبود عناصر غذایی در گیاه کلزا :

ازت : گیاهان محروم از ازت کوتاه قامت شده و رنگ سبز شاخ و برگ آنها به زردی می گراید . برگهای پیر پژمرده و خشک می شوند .

فسفر : برگها و ساقه ابتدا به رنگ سبز متمایل به آبی تیره و سپس به رنگ ارغوانی در می آیند . گیاه کوتوله شده و ریشه های آن کوتاه می ماند . روغن و پروتئین کلزا بسیار تحت تأثیر مصرف فسفر قرار دارد .

پتاسیم : برگها به رنگ سبز تیره درآمده و حواشی برگ و سطح بین رگبرگها سوختگی موضعی را نشان می دهند . نیاز کلزا به پتاسیم بسیار بالا بوده و بیشترین مقدار جذب پتاسیم در مرحله طویل شدن ساقه می باشد .

گوگرد : بعلت دخالت گوگرد در فتوسنتز ، کمبود آن موجب کاهش کلروفیل شده ، برگها به زردی گرائیده ، غلافها به کندی تشکیل شده و معمولا" کوچک مانده و بطور ناقص با دانه های چروکیده پر می شوند . گوگرد اثر مستقیمی بر روی کیفیت ، رشد و عملکرد دانه دارد .

منیزیم : منیزیم برای تولید کلروفیل و تعداد زیادی از واکنشهای آنزیمی لازم است . نشانه کمبود آن ظهور لکه های زرد مرمرین در برگها و ساقه است که معمولا" آمیخته با رگه های نارنجی تا ارغوانی می باشد .

بر : کلزا بسیار حساس به کمبود بر بوده و مصرف مقادیر جزئی بر موجب

 

افزایش عملکرد دانه به میزان قابل توجهی می شود . بر همچنین محتوای روغن

 

دانه را افزایش داده و تا اندازه ای موجب کاهش میزان اسید اروسیک (یکی از

 

مهمترین اسیدهای چرب تأثیر گذار بر کیفیت روغن کلزا میباشد )می گردد


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا