سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

37تعداد بازدید روزانه

عناب

عناب میوه ای است که در هند، روسیه، جنوب اروپا، چین و خاورمیانه کشت می شود. این میوه به عنوان دارو بیش از ? هزار سال قبل توسط مردم چین مورد استفاده قرار می گرفت. به علت دارا بودن بوی خوب و طعم شیرین، بسیاری از مردم برای دور نگه داشتن حشرات، برگ و گل این میوه را داخل منزل می گذاشتند.

                                                                              عناب

 

عناب هم میوه ای خوشمزه و هم دارویی گیاهی به شمار می رود. عناب، بومی مناطق گرمسیر است. کشت آن در شمال آفریقا ، جنوب اروپا و نواحی مدیترانه رواج دارد.

عناب را خرمای چینی یا خرمای قرمز نیز می نامند، زیرا هم شیرین است و هم یک هسته مانند خرما دارد.

عناب درختچه ای است متوسط با برگ های کشیده و ریز که در زمستان برگریز می شود. منشا این گیاه به چین و آسیا بر می گردد، گرچه بعد ها به طور نامعلومی پراکنده شده و امروز در بخش های گسترده ای از نقاط مختلف زمین دیده می شود .

برگ های درخت عناب، کوچک، زیبا، شفاف، ‌متناوب و دندانه دار است. برگ‌های این درخت برای کسانی که بدنبال کاهش وزن هستند، گزینه مناسبی است.

گل های آن کوچک و به رنگ سبز مایل به زرد می باشد.

عناب، ‌میوه‌ای است که علاوه بر خوشمزه بودن، خواص درمانی فراوانی دارد و سرشار از ویتامین است. میوه ی عناب به رنگ قرمز و به شکل تخم مرغ و دارای یک هسته است. ین میوه درختی،  بیضی شکل و به رنگ قرمز است که ابتدا در کشور چین کاشته شد و قدمت استفاده از آن، در طب سنتی چین، ‌به 2500 سال پیش بازمی گردد.

میوه گیاه که همان عناب نامیده می شود خوراکی است.عناب درشکل ظاهر بیش از 2 یا 3 سانتیمتر درطول است.وقتی میوه عناب نارس است لغزان وسبز است و طعمی شبیه سیب دارد . هسته آن نیز سخت و مخروطی شکل است.

هنگامی که میوه می رسد به رنگ زنگ زدگی یعنی قرمز تیره برمی گردد.و سپس چروکیده می شود.این میوه در ظاهر شبیه به خرماست بنابراین عناب خرمای قرمز نیز نامیده می شود. عناب ( خرمای چینی ) نیز نامیده می شود .

طعم عناب کمی شیرین است. این میوه قدرت ماهیچه ها و توان بدنی را افزایش می دهد.

عناب خشک، آرام بخش، ضد سرطان، ضد بیماری های تنفسی، بند آورنده خون و مقوی است. تصفیه کننده خون بوده و به هضم غذا کمک می کند. در درمان نامرتب بودن ضربان قلب، عرق شبانه و تعریق زیاد بدن استفاده می شود.

ریشه گیاه عناب در درمان سوء هاضمه مفید است.

کشت گیاه عناب

گیاه عناب بیش از 4000 سال است که برای میوه وخواص دارویی آن کشت شده است.گیاه در دامنه تغییرات درجه حرارتی وسیع و سطح بارش متفاوت می تواند رشد کند.گرچه درماههای تابستان تحت شرایط مناسب و آبیاری کافی بهترین رشد را دارد.بطور شگفت آوری در درجه حرارتهای بالای 10 تا15 درجه و متفاوت از انواع مختلف گیاهان می تواند زنده بماند. این اجازه می دهد که گیاه در شرایط بیابانی رشد کند جایی که درجه حرارت روز وشب نیز متغیر است.عناب می تواند در گرما و سرما شدید زنده بماند. یک درخت عناب در منطقه بیش از 300 سال باقی می ماند.

 


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا