سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

45تعداد بازدید روزانه

 

مواد وعناصرغذایی:

سنبل الطیب در طول رویش به مقادیر متوسطی مواد وعناصرغذایی نیاز دارد.زیادی وکمبود مواد وعناصر غذایی در زمین به شدت سبب کاهش عملکرد ریشه و مواد موثره آن می شود.تناسب صحیح بین ازت وفسفرنه تنها سبب افزایش عملکرد ریشه می شود.بلکه تاثیر مطلوبی در رویش گیاه خواهد داشت.


تحقیقات نشان می دهد پتاس اثر چندانی بر روی عملکرد ریشه نداردولی کودهای حیوانی کاملا پوسیده سبب افزایش عملکرد ریشه میشوند.فصل پاییز هنگام آماده سازی خاک و افزودن 20-15 تن در هکتار کود حیوانی کاملا پوسیده به زمین ضروری است. همچنین افزایش 40تا50 کیلوگرم در هکتار اکسید فسفرو 20تا30کیلوگرم در هکتار اکسید پتاس و 30تا40 کیلو گرم در هکتار ازت به عنوان مقادیر پایه نقش عمده ای در افزایش عملکرد ریشه دارد.اوسط بهارباید40تا50کیلوگرم در هکتار ازت به طور سرک در اختیار گیاهان قرار گیرد

سنبل الطیب مقوی قلب و اعصاب است

سنبل الطیب مقوی قلب و اعصاب است و در رفع ناراحتی‌های عصبی و هیستری مفید است.

به گزارش فارس سنبل طیب یا علف گربه دارای بویی مطبوع است. گربه بوی این گیاه را از فاصل دور تشخیص داده به طرف آن می‌رود و در اطراف آن به جست و خیز می‌پردازد و از بوی آن بی‌هوش می‌شود. گل‌های سنبل الطیب به رنگ سفید یا صورتی و خوشه‌ای است.

ریشه سنبل الطیب از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و در رفع ناراحتی‌های عصبی و هیستری مفید است، ضد اسپاسم و آرام بخش است. همچنین سنبل الطیب برای معالجه صرع نیز مفید است و بی‌خوابی را درمان می‌کند.

محمد صالحی سورمقی، استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می‌کند: گیاه سنبل‌الطیب با نام فارسی "علف گربه "، به نام علمی valeriaiva officinalis و نام عمومی valeriaiv از قدیم به عنوان آرام‌بخش و رفع بدخوابی استفاده می‌‌شد.

به گفته وی قسمت مورد استفاده این گیاه، ریشه‌های آن است که دارای بوی خاصی است و باعث سرمستی گربه می‌شود؛ به همین دلیل به علف گربه مشهور است.

استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌افزاید: عرق سنبل‌الطیب ضد تشنج و محرک، مسکن، باد شکن، مقوی قلب و اعصاب و کاهش‌دهنده فشار خون، ضد ادرار آوری، ضد اسهال و ضد عفونی کننده بدن است.

صالحی سورمقی بیان می‌کند: امروز از ریشه‌ گیاه سنبل‌الطیب در صنایع داروسازی، فرآورده‌هایی به شکل قرص، کپسول و قطره تهیه شده است که می‌توان به راحتی از آنها استفاده کرد.

وی می‌گوید: نکته قابل اهمیت درباره استفاده از این گیاه این است که داروهای این گیاه را نباید به طور ممتد و طولانی مدت مصرف کرد و باید پس از 2 یا 3 هفته مصرف آن را برای یک یا 2 هفته قطع کرد. مرتضی صفوی، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» می‌گوید: عرق گیاه سنبل‌الطیب دارای خواص بسیاری است که از مهمترین خواص آن می‌توان به آرام‌بخش بودن کاهش دهنده فشار خون و برطرف کننده بی‌خوابی اشاره کرد.

به گفته وی عرق سنبل‌الطیب ضد تشنج و محرک، مسکن، باد شکن، مقوی قلب و اعصاب و کاهش‌دهنده فشار خون، ضد اسهال و ضد عفونی کننده بدن است.

منابع:

سایت پارسی طب و دیگر سایت ها

 


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا