سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

27تعداد بازدید روزانه

•کرم خواردار Spiny cotton bollworm :
•اگر گل و غوزه های جوان مورد حمله قرار گیرند ریزش کرده و اگر قوزه های رسیده مورد حمله قرار گیرند یا اصلاً باز نمی شوند و اگر باز شوند قسمتی از غوزه باز شده و قسمت خسارت دیده باز نشده و معمولاً قابل برداشت نمی باشد.

 کرم قوزه پنبه(هلیوتیس) Cotton boll worm
•شته پنبه Aphis gossypi        با مکیدن شیره گیاهی باعث پیچیدن برگها و عدم رشد سر شاخه ها می گردند
•سنک تخم پنبه Oxycarenus hyalipennis       شیره کوتیلدون بذر را مکیده و بذور صدمه دیده. قوه نامیه خود را از دست می دهند.

•مگس سفید یا عسلک پنبه White flies          تغذیه از شیره گیاهی و ضعف شدید بوته ها و همچنین آلوده کردن برگها و سایر اندامهای گیاهی با عسلک و رشد قارچ
•موارد استفاده :
• نساجی
•  دانه ، روغن و پروتئین دارد.
•روغن : آرایشی و بهداشتی – تفاله برای دامداری – برای کاغذ و پارچه بافی و پلاستیک

فرآورده های پنبه دانه:

• آرد پنبه دانه cottonseed flour

•فرآورده های پنبه دانه:

1- خوراک تخم پنبه cottonseed feed
نوعی خوراک دام و طیور مرکب از کنجاله پنبه دانه( پس از استخراج قسمت عمده روغن از دانه های روغنی ، تفاله باقیمانده کنجاله خوانده می شود ، برای تغذیه دام استفاده می شود) و پوست پنبه دانه . تخم پنبه از زمان بسیار طولانی به عنوان منبع فیبر و پروتیین و انرژی در تغذیه گاوهای شیری مورد استفاده قرار گرفته است .این خوراک کمتر از 36% پروتئین خام دارد ، ولی میزان پروتئین خام آن نباید از 22% کمتر باشد .

 پوست پنبه دانه cottonseed hull

نوعی فرآورده غذایی که از تخم پنبه پاک شده از الیاف و پوست کنده ( بدون لینتر ) بدست می آید . تخم پنبه به طور نازک غلتک زده می شود و برای مدت 1/5 ساعت در 225 درجه فارنهایت پخته می شود . با این عمل حالت پلاستیکی پیدا می کند و خارج کردن روغن از آن آسانتر می شود . کنجاله پرس شده سرد می شود و آن را قبل از آرد کردن با آسیاب چکشی به مدت 30 روز ذخیره می کنند ، سپس آرد از یک الک شماره 200 عبور داده می شود . این فرآورده رنگ روشن ، مزه آجیلی دارد و حاوی 57/5% پروتئین خام می باشد

پوسته خارجی تخم پنبه مد نظر است . بخشی از پس مانده حاصل از روغن کشی از تخم پنبه است،که از آن در تغذیه دام استفاده می شود . قابلیت هضم پروتئین پوسته بسیار ناچیز و مجموع مواد غذایی آن 43/7 % است . این خوراک را باخوراک های غنی از پروتئین مثل کنجاله پنبه دانه به دام ها تغذیه می کنند .

کنجاله تخم پنبهcottonseed meal
 نوعی خوراک دام پروتئینی که از آسیاب کردن تخم پنبه که قسمت اعظم روغن آن استخراج شده باشد ، بدست می آید.

برای استخراج روغن از دانه گیاهان، بدون استفاده از حلال استخراج فیزیکی می گویند. در این روش روغن را با روش های مکانیکی فشردن، استخراج می نمایند. از این روش معمولاً برای تهیه روغن های خوراکی استفاده می شود.اگر روغن کشی تخم پنبه به روش حلال انجام شود کنجاله تخم پنبه حاصل حدود 41 % پروتئین خام خواهد داشت و اگر روغن کشی به طریق مکانیکی صورت گیرد کنجاله حاصل حدود 36% پروتئین خام خواهد داشت .

روغن پنبه دانه :

اولین روغنی بود که هیدروژنه شد، البته در اوایل به عنوان روغن خوراکی مورد استفاده قرار نمی گرفت و تنها برای تولید شمع از آن استفاده می کردند. میزان کلسترول و اسید چرب ترانس روغن پنبه دانه بسیار پایین است و امروزه از آن در تهیه چیپس و آسنک ( غذای سبک) استفاده می شود.

 


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا