سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

35تعداد بازدید روزانه

چغندر:

 گیاهی است دارای برگهای پهن و درشت و گلوله مانند یا مخروطی شکل و بر سه قسم است : چغندر قند ، رسمی ، فرنگی

چغندر قند که صنعتی نیز می گویند مخروطی شکل است و تا عمق 30 سانتی متری یا بیشتر در زمین فرو می رود .پوست و مغزش سفید و به طور متوسط از 14تا 18 درصد دارای ماده قندی میباشد .

 

ریشه کلفت بوته چغندر ، مواد غذایی و بخصوص ساکارز را درخود ذخیره می کند بدین ترتیب که :برگهای بزر گ در هنگام روز مقابل نور آفتاب ساکارز می سازد و شب آنرا به ریشه ها می دهد و مقدار ساکارز چغندر د رهر محلی متفاوت است .

رنگ ریشه ممکن است زرد ، سرخ و سفید باشد . ریشه اغلب  به صورت خام قابل استفاده و مصرف است و اغلب آن را پخته مصرف می کنند که همه به نام لبو آن را می شناسند .

ساکارز چغندر ، در کارخانه های قند و شکر گرفته می شود .

فواید چغندر: 1- جغندر به علت داشتن اثر رادیو اکتیو ، عمل آن در دستگاه گوارش قابل اهمیت است .

2- نرم کننده ، ادرار آور و آرام کننده است

3- جوشانده آن برای درمان التهاب مثانه ، یبوست ، بواسیر و بیماریهای پوست مصرف می شود .

4- مصرف آن بیماری جذام را از بین می برد . از این رو امام صادق (ع) فرمود : خداوند متعال مرض جذام را از یهود برداشت ، زیرا آنها چغندر می خوردند و رگهای گوشت را دور می ریختند .

5- مصرف چغندر لکه ها ی سفیدی که در پوست بدن موجب مرض پیسی می شود را از بین می برد .از این رو امام محمد باقر (ع) فرمود : بنی اسرائیل به حضرت موسی از لکه های سفیدی که در بدن داشتند شکایت نمودند حضرت موسی نیز این مطلب را به خداوند عرض کرد به موسی وحی شد که به بنی اسرائیل  فرمان ده تا گوشت گاو با چغندر بخورند (تا شفا یابند )

6- مصرف برگ چغندر برای بیماران توصیه شده است آنجا که امام رضا (ع) می فرمایند : به بیماران خود برگ چعندر بخورانید ، زیرا در برگ چغندر شفاست و ضرری در آن نیست و موجب آرامش است .

7- مصرف چغندر عقل را زیاد می کند و خون را تصفیه می سازد و استخوان را محکم می کند و گوشت را می رویاند ، اینها همه مضمون حدیثی است که از امام رضا (ع) نقل شده است و دربر دارنده  فواید چغندر است

8- شیره چغندر یکی از بهترین شیره های سبزیهاست که به ساختن سلولهای قرمز خون کمک می کند و جریان معمولی خون را بهبود می بخشد بخصوص برای زنان که از اختلالات مربوط به قاعدگی رنج می برند مفید است .

9- شیره چغندر ، باعث پیدایش اوستروژنیک یا خواص هورمونی می شود و برای افزایش باروری و کمک به قاعدگی زنان مفید است .

10- املاحی که در شیره چغندر است یک پاک کننده عالی برای کبد ، کلیه ، و کیسه صفرا  است . هنگام مصرف شیره چغندر را می توان با شیره های دیگر از قبیل شیره هویج مخلوط کرد که بسیار خوش طعم است .

 

 


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا