سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

15تعداد بازدید روزانه

گل ها کوچک و دارای چهار گلبرگ آبی تیره یا روشن هستند تک گلها با دمگل بلندی از محل اتصال برگ به ساقه خارج می شوند . گل های سیزاب بر روی دمگل های باریک منشعب از جوانه های جانبی قرار دارند .

 جام گل دارای گلبرگ هایی به رنگ آبی آسمانی بوده و مرکز آن حلقه سفید رنگی دیده می شود . و گلهایی به رنگ آبی روشن و به ندرت سفید رنگ و یا مایل گلی بر روی محوری که از کناره برگها منشا می گیرد ظاهر می شود .

میوه اش پوشینه مدور و دارای خامه ای باریک است .

حالات غیر طبیعی مختلفی در این گیاه دیده می شود که یکی از آنها پیدایش جام گل مضاعف و یا کاسه گل مرکب از5 تا 7 تقسیم با ظاهر کاملا متمایز می باشد.

 مشک بن گیاه هرز کوچک باغ ها ، چمن ها، پارک ها، حاشیه مزارع، زمین های آیش، غلات پاییزه و سایر زراعت ها می باشد از طریق بذر تکثیر شده .

رویشگاه :

 این گیاه در نواحی مرطوب در حاشیه رودخانه ها و چشمه های دائمی در سطح استان به صورت پراکنده رویش دارد و هم چنین در کنار جویبارها استخرها ، گودالهای مرطوب و مردابهاست . سیزاب وحشی از جمله علف های هرز باغات ، فضاهای باز، مراتع و مناطق جلگه ای گیلان زمین به شمار آمده که رویش گل های آبی آسمانی آن در روزهای پایانی سال، پیام آور بهار زیبای زود رس می باشد در مراتع و باغات و چمن ها رشد نموده و یکنواختی را از بین می برد .

محل رویش آذربایجان، سهند، جنوب ایران، پرسپولیس، اراک : تفرش، تهران در ارتفاعات 1950 متری شاهزاده کوه، در فلورا ایرانیکا به جای این گیاه2 گونه فرعی از آن یکی به نام subsp.abconditam.a.fischer که در شمال غربی ایران ، آذربایجان، تهران، گچسر جبله رود، قزوین، کرج می روید و دیگری subsp.muscosa( korsh) خراسان : کوه هزار مسجد در 2000متری و کوه اردکان در شمال چناران در 2000 متری میروید ذکر گردیده است .

نیازها : مکان آفتابی ، خاک دارای زهکشی خوب ، حداقل دمای قابل تحمل آن 15- درجه سانتی گراد است .

ازدیاد : از طریق تقسیم گیاه در بهار یا پاییز و یا تهیه قلمه در فصل تابستان امکان پذیر است .

پراکندگی آن نیز به صورتی است که در وسعت پهناوری از قاره اروپا ، شمال افریقا جنوب غربی آسیا و برخی نواحی یگر آن مانند هیمالیا و ژاپن می روید تا ارتفاعات 1600 دامنه کوهستانها نیز ممکن است بدان برخورد شود .

 مبارزه :

برای مبارزه با آن استفاده از یک سم تماسی توصیه می گردد .

 

 


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا