سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

23تعداد بازدید روزانه

تاثیر بر سلامت انسان

مهمترین اهمیت آلودگی خاک این است که انسان ها در محیط های متعددی با خاک ارتباط مستقیم دارند مانند محیط زندگی، پارک ها، مدرسه ها و محیط های بازی.

دیگر نحوه ی ارتباط، شامل آلودگی آب خوراکی و یا استنشاق آلودگی خاکی که در هوا متساعد شده است، می باشد. ارتباط با آلودگی خاک پیامدهای متعددی برای سلامت انسان خواهد داشت که بسته به نوع آلودگی، نحوه ی ارتباط و مدت زمان ارتباط متفاوت می باشد. کروم و آفت کش های منسوخ، سرطان زا هستند و سرب برای کودکان بسیار خطرناک است و باعث آسیب رسیدن به مغز آن ها می شود، این در حالی است که این ماده در تمامی سنین خطر ابتلا به بیماری های کلیوی را افزایش می دهد. آفت کش های منسوخ همچون جیوه و سایکلودین ها باعث آسیب به کلیه می شوند که بعضی از این آسیب دیدگی ها غیر قابل درمان هستند. ارگانوفوسفات ها و گربمایت ها باعث یک زنجیره از واکنش ها توسط بدن می شود که منجر به انسداد های عضلانی و عصبی می شود. بسیاری از حلال ها حاوی کلر باعث تغییر در کبد، کلیه و تنزل سیستم عصبی مرکزی می شوند. همچنین سردرد، حالت تهوع، خستگی جسمی، سوزش چشم و خارش چشم نیز از اثرات مواد ذکر شده در بالا و دیگر مواد شیمیایی می باشند.

تاثیر بر اکوسیستم

همان طور که قابل پیشبینی است، آلودگی خاک می تواند اثرات زیان باری بر محیط زیست داشته باشد. تغییرات رادیکال مواد شیمیایی موجود در خاک حتی بر اثر وجود داشتن میزان اندکی از مواد شیمیایی خطرناک در بدن جانداران آلوده می تواند روی دهد. این تغییرات باعث دگرگونی در متابولیسم موجودات زنده و اپید می کردن میکرواورگانیسم ها و بندپایان در آن محیط شوند. این نتیجه باعث ریشه کن کردن بعضی از زنجیره های اصلی غذایی می شود که در نهایت اثرات مضری بر موجودات شکارچی و یا مصرف کننده دارد. هر چند که تاثیرات مواد شیمیایی بر زندگی میکرواوگانیسم ها اندک است ولی جانداران پایینی هرم غذایی ممکن است مواد شمیایی خارجی را هضم کنند که این مواد پس از هربار چرخه در همان طبقه ی هرم غذایی، باعث تراکم غلظت مواد شیمیایی می شود. بسیاری از این اثرات امروزه به خوبی شناخته شده اند. برای مثال تراکم غلظت DDT ها در جانداران پرنده منجر به نازک شدن پوسته ی تخم آن ها و در نتیجه افزایش تلفات آن ها و به صورت بالقوه باعث انقراض آن ها می شود.


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا