سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

33تعداد بازدید روزانه

دانه مجرد آراسته 18.10.2

اولین پیشنهاد طرز کار بوسیله Goulden و بعد بوسیله Brim توصیف شد که شامل : پیشرفت جمعیت F2 بدون انتخاب برای 4 یا 5 تولید در این راهی که هر نشان گذشته دانه F6 یا F7 با گیاهان F2 تفاوت دارد .

 فقط یک دانه از هر گیاهان در هر تولید ( زاد و ولد نسل ) حفظ شد . بعداً افزایش دانه و تکرار کردن امتحان ها از برایند لاین ها برای دو یا بیشتر نسل ها با انتخاب بالاترین عملکرد لاین ها انجام شد . روش ساده تر از روش شجره نامه هست . پیشرفت لاین های انتخاب نشده می تواند به آسانی در یک مکان گلخانه کوچک ساخته شده باشد ، یا در گلخانه در طی زمستان ، بنابراین کوتاه کردن زمان برای توسعه لاین .

با این وجود هیچ کدام از نتاج ها انتخاب خانواده های نامطلوب را حذف نکردند، انتخاب اضافی واقعی برای ویژگی وراثت پذیری بالا در میان گیاهان در بین خانواده های این فرایند می تواند انجام شود . بنابراین توسعه لاین ها با این روش در معرض انتخاب واقعی کمتر است نسبت به نتایج آنها از روش شجره نامه . با این وجود روش SSD می تواند یک انتخاب خوب باشد وقتی که سرعت و سادگی برای پرورش برنامه ها لازم هستند . اگر یک شماره بزرگ اصلاح کردن مجرد منبع مواد در یک زمان یکسان توسعه داده می شود ، یک روش ساده ممکن نیاز باشد .

مزایای این روش : 1) . افزایش سریع تفاوت جمعی در میان خانواده ها 2) کاهش پرورشمکان و ذخیره کردن کار برای ثبت و یادداشت ها 3) ویژگی مناسب وراثت پذیری پایین برای جایی که انتخاب واقعی موثر نیست . روش SSD برای توسعه لاین در تعداد زیادی محصولات خودباروری مثل soybean ، جو ، گندم و جودوسر استفاده شده است . هم چنین آن برای استخراج لاین های احیاء کننده F4 یا F5 از اصلاح کردن مخصوص در برنامه های انتخاب اخیر در soybean و بادام زمینی استفاده شده است .

روش های دیگر 18.10.3

روش های دیگر برای توسعه لاین هست اکثریت ( قسمت عمده ) روش ، انبوه انتخاب و به زودی تولید آزمایش . آن ها برای گرده افشانی کردن خود به خود محصولات مفید هستند . قسمت عمده روش شامل پیشرفت F2 و تولید بعدی بوسیله محصولات غیر انتخاب شده تصادفی ، قسمت عمدهنمونه دانه تازمانی که هم جنسی لاین ها در نسل F5 یا F6 آشکار است . پس از آن ، افزایش دانه و لاین های امتحان شده است .

انبوه انتخاب شبیه قسمت عمده روش است اما انتخاب برای رفتارهای کشاورزی ( نوع گیاه ، رشد ، علت تحمل و ... ) در  F2 و پس از آن نسل ها انجام شد . بعداً نسل F5 یا F6، استخراج لاین ها و امتحان کردن هست . به زودیامتحان کردن روش تولید شامل : نتیجه گرفتن خانواده های F3 یا F4 از گیاهان F2 برای امتحان کردن است . ایورز و فر ( Ivers, Fehr) روش شجره نامه ، روش نژاد دانه مجرد را ارزیابی کردند و به زودی 2 روش تولید لاین ها را امتحان کردند . نتایج آنها نشان می دهد که روش تولید و تناسل در میان همه نژادها در کارایی برای شناختن عملکرد لاین های بالا برتر نبود .


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا