سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

4تعداد بازدید روزانه

بهبود بخشیدن دیگر به گزینی انفرادی طراحی آرایش شش گوشه خانه نامیده شد ، و بوسیله Fasoulas توسعه داده شد . هر گیاه مجرد در یک مرکز منظم شش ضلعی است و با 6 گیاهان دیگر که به یک فاصله هستند مقایسه شدند . Fasoulas

 و Zaragotas ( 1990 ) یک تغییر و تبدیل در روش اصلی بوسیله نظریه هر گیاه مجرد معرفی شد . حلقه زدنموثر دایره مرکز 18، 12، 36 یا 54 گیاهان دیگر که گیاهان در مرکزمقایسه شدند . این تغییر و تبدیل در تلاش برای کاهش وضعیت به وضعیت و گیاه به گیاه تنوع محیط کوچک در معادله 18.15 است . با این وجود Hanson ( 1979 ) مدعی بود که آن روش اصلی هم به مجموعهغیر عملی است . نتایج بوسیله Mitchell ( 1982 ) دلالت می کند که روش Fasoulas در حاشیه برتر از به گزینی انفرادی تنها بر اساس عملکرد گیاهان ناسازگار مجرد برای گندم دوروم بود . در مقایسه ، نتایج Bos ( 1981 ) چاودار زمستانه ( گندم سیاه زمستانه ) نا امید کننده بود . نتایج پیشرفت ژنتیکی از به گزینی انفرادی برای ویژگیوراثت پذیری کم مثل عملکرد حبوبات در گزارش آزمایشات همیشه منطقینبود . با این وجود به گزینی انفرادی برای ویژگی وراثت پذیری بالا مثل گیاهان دولپه و ویژگی کشاورزی دیگر در ذرت ثابت کرد که خیلی موثر باشد .

به گزینی انفرادی می تواند یک روش تکراری در دو جنس مختلف را با هم پیوند زند و خود باروری محصولات استفاده شده باشد . خود باروری محصولات به انتخاب گیاهان گامت های عقیم و بی خاصیت نر در سورگوم احتیاج دارد . اگر کنترل یک ژن غالب گامت های عقیم و بی خاصیت نر و تنها انتخاب با تجربه در گیاهان گامت های عقیم و بی خاصیت نر ، این وضعیت در نسل دوم تعدل خواهد داشت با نیمی گیاهان فنوتیپ ms/ms باشدو نیمی دیگر ms/ms

انتخاب مجدد فنوتیپ

برنامه به نژادی برای انتخاب مجدد فنوتیپ برای به گزینی انفرادی یکسان است ، اما این گزینش کنترل در دانه گردهپدر و مادر ( والدین ) است . بنابراین ، استفاده ژنتیکی برای هر چرخه در معادله 18.15 افزایش یافت . در برخی محصولاتسالیانه مثل ذرت ، انتخاب وضع یا حالت گیاهان و یک نسل اضافی برای intermating نیاز بود . اگر جفتگیری نسل در محل کوچک زمستان انجام شود ، استفاده ژنتیکی در هر سال دو برابر خواهد شد . این انتخاب باتجربه برای افزایش حجم یا گنجایش چربی و برای برخی ویژگی فیزیولوژی در هسته اصلی ذرت موفقیت آمیز بود.

انتخاب خانواده 18.11.3 

در این گروه انتخاب روش ها ، انتخاب واحد های گیاهان منحصر به فرد نیست ، اما خانواده ها، برنامه عمومی سه گام دارد : 1) ایجاد کردنیک ساختار خانواده 2) ارزیابی کردنو انتخاب بهترین خانوادهبوسیله امتحان کردن فرزند 3) انتخاب جفتگیری خانواده ها . به طور کلی هر گام در یک نسل انجام شد، اما دو یا بیشتر گام ها ممکن در یک نسل در انتخاب خانواده خویش و قوم half-sib ترکیب شده باشد . هر گام ممکن بیشتر از یک نسل باشد ، پیشرفت خانواده S2 دو نسل احتیاج خواهد داشت ، ارزیابی خانواده معمولا در یک فصل انجام شد اما می تواند اثر متقابل ژنتیکی * سال در کاهش دو سال انجام شده باشد ، و جفتگیری یک نسل اضافی می تواند احتیاج به تفکیک کردن پیوند ها داشته باشد . تفاوت بهبود روش های درون جمعیتی در پایین مطرح شد :

a ) انتخاب خویش و قوم خانواده؛ رویه عمومی دو نسل : 1) نسل 1 خویش و قوم خانواده ها بوسیله اجازه دادن انتخاب گرده افشانی آزاد گیاهان ماده ایجاد شد 2) نسل 2 ، دانه از نسل 1 خویش و قوم خانواده ها هستند ارزیابی برای انتخاب در تکرار کردن آزمایش محیط های متفاوت است .

اثر دانه از نسل 1 هست پس انتخاب جفتگیری خانواده های آن ها از چرخه بعد استفاده شد . بنابراین ، ایجاد خانواده ها و مرحله های جفتگیری در هر دو نسل 1 یکسان انجام شد.

استفاده ژنتیکی برای انتخاب خانواده خویش و قوم می توتند از معادله 18.9 نتیجه گرفته باشد . دوره کواریانس ( x,y ) هست کواریانس بین والدین و فرزند از میان اثر دانه که معادله کواریانس در بین خویش و قوم هست این 62A/4 است ، دوره 6x هست مربع ریشه تنوع فنوتیپ در میان خویش و قوم خانواده ها است که e, r, n تعداد محیط ها هستند ، پاسخ گیاهان درهر موقعیت به ترتیب : 62A هست موقعیت به موقیت تنوع محیطی و 62me هست گیاهان به گیاهان تنوع محیط کوچک . استفاده ژنتیک برای هر سال می تواند در محصولات تابستان دو برابر باشد اگر جفتگیری در محل نگهداری زمستان انجام شود . انتخاب خویش و قوم در این باره توصیف شد ، یک رویه ساده که مخصوصاً مفید است اگر لقاح کردن ( در حال حاضر خود ناسازگاری در چاودار ، دانه کلم روغنی وجمعیت گل آفتابگردان ) یا کنترل دورگه مشکل است به شدت ساخته شد . برنامه به نژادی معمولی از چریدن ( چمن زار کردن ) علوفه همه ساله و بقولات از انتخاب والدین خویش و قوم پیروی کردند. آن شامل : 1) نسل خانواده ها ی خویش و قوم در یک سیستم جفتگیری pdycross از انتخاب کلون هایی که در شرایط خوب گیاهی نگهداری می شوند . 2) ارزیابی خانواده ها در تکرار کردن ردیف ها در طی دو یا سه سال 3) انتخاب جفت گیری کلون ها . در این مورد، استفاده ژنتیکی از معادله 18.17 بوسیله دوتکثیر خواهد شد ، زیرا ژن هایی از هر دو انتخاب والدین در چرخه بعد شرکت خواهند کرد .  با این وجود ، یک نسل اضافی برای جفت گیری لازم باشد .

اگر جمعیت بهبود یابد بیشترازیک گل آذین ماده مثل خوشه های حاصلخیز در ذرت یا multiheads در گل ها دارد، امکان گردهافشانی باز آرایش وضع اول و دوم است .

دو امتحان دیگر پشنهاد شده است : 1) امتحان خانواده های خویش و قوم 2) امتحان همزمان خویش و قوم و تخمین زدن انتخاب مشخصه خانواده ها S1 ترکیب شده . استفاده ژنتیکی دو برابر شد مانند مقایسه کردن معادله 18.17 برای جایگزین1) حتی برای پیشنهاد بزرگتر 2) زیرا( به خاطر ) مزایای اضافی انتخاب ترکیب شده ، با این وجود یک نسل اضافی برای لقاح کردن حالت یا اثر دانه بهانتخاب گیاهان احتیاج دارد . برنامهیکسان می تواند در جمعیت های گل آذین یکسان استفاده شده باشد، اما پیشرفت خانواده های خویش و قوم بیشتر دشوار است از آن جایی که لقاح گیاهان منحصر به فرد و هم چنین استفاده هر دو رگه با جمعیت یکسان گیاهان 4 به 6 مانند آزمایش کننده است .

انتخاب سنتی خوشه به ردیف ساده تر است انتخاب برنامه خویش و قوم در محصولات لقاح دو جنسی متفاوت هدایت شد ( اداره شد ) . هر چرخه در یک نسل کامل شد . تکرار کردن نوادگان خویش و قوم از انتخاب منحصر به فرد رشد در یک محیط است . انتخاب بهترین خانواده های منحصر به فرد در بین فرزند ایجاد چرخه بعد است . استفاده ژنتیکی خیلی کم در معادله 18.17 مقایسه شد . صورت کسر بوسیله 2 تقسیم شد زیرا فقط کنترل مونث وجود دارد و ارزش اختصاص دادن r , e  در مخرج هست 1. استفاده این برنامه در انتخاب آزمایش های دراز مدت دانشگاه ایالات متحده امریکا از زمان 1896 برای انتخاب به ارث رسیدن ویژگی بالا حجم چربی و پروتئین در ذرت با موفقیت بود ( موفقیت آمیز بود ) .

 


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا