سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

40تعداد بازدید روزانه

انتخاب اصلاح شده خوشه به ردیف 

این روش بوسیله Lonnquist  ( 1964 ) برای ذرت پیشنهاد شده بود . سه گام ، توسعه، ارزیابی و جفت گیری گرد آوردن خانواده ها در یک نسل است .

 ارزیابی خانواده های خویش و قوم در تکرار کردن آزمایش. در برخی سال ، مجزا کردن عبور زمین کاشته بر اساس ترتیب پیروی: ردیف های ماده هر گیاهان با دانه از خانواده های خویش و قوم منحصر به فرد ، ردیف های گیاهان نر یک در میان با اکثریت دانه از جمعیت کامل . ردیف های مونث detasselled قبل از گل ها و اجازه دادن گرده افشانی بوسیله جمعیت غیر انتخاب شده . در زمان محصول، بهتر 5 به 8 خوشه ( وابسته در انتخاب سختی ) در هر ردیف ماده طبقه بندی شود . بر اساس نتایج امتحان کردن آزمایش فقط خوشه ها از خانواده های انتخاب شده ( 5/1 به 8/1 وابسته بودن کامل در انتخاب سختی ) به شکل نجات خانواده های خویش و قوم نسل بعدی شد . استفاده ژنتیکی دو ترکیب کننده برای انتخاب خانواده ها و برای انتخاب دیگر خانواده های داخلی . آن می توتند در راه پیروی بیان شود :

که i و iَ انتخاب سختی در میان خانواده ها و در بین خانواده ها هستند به ترتیب : 6phs انحراف استاندارد فنوتیپ خانواده های half-sib هست و 6 we  مربع ریشه گیاه به گیاه در بین تنوع موقعیت هست . وقتی که استفاده ژنتیکی برای هر سال مقایسه کردند فقط مفید بودن این روش پیدا کردند انتخاب روش خانواده های half-sib ، افزایش انتخاب خانواده ها درونی که در کنترل 6 we  وابسته بودند . با این وجود ، این مزایا ناپدید شدن اگر در روش half-sib 1. افزایش در بین انتخاب خانواده در نسل 1 یا 2 انجام شد . بازترکیب در محل نگهداری off-season ( فصل خشک ) ساخته شد . Compton و Bahadur ( 1977 ) و Darrah ( 1987) استفاده عملکرد ذرت از 8/1 به 3/6 % در هر چرخه که انتخاب روش تغییرات به کار برده شده خوشه به ردیف در جمعیت ذرت را گزارش کردند . این رویه علوفه محصولات همه ساله بوسیله ترکیب کردن انتخاب خانواده half-sib در تکرار کردن ردیف و انتخاب خانواده گیاهان منحصر به فرد در یک زمین جداگانه تطبیق داده شد . انجام دادن باز ترکیب بوسیله یک سیستم polycross با کلون ها از انتخاب گیاهان منحصر به فرد در انتخاب خانواده ، استفاده ژنتیکی دو برابر شد مانند مقایسه معادله 18.18 از زمانی که کنترل هر دو والدین وجود دارد .

انتخاب خانواده full – sib  

انتخاب خانواده full- sib  شبیه انتخاب خانواده half-sib  است اما خانواده ی آفریده در نسل 1 بوسیله ساخت دورگه بین انتخاب خانواده دو گیاهان در نسل قبلی بود . استفاده ژنتیکی در هر چرخه پیروی شد که 6 fs انحراف استاندارد فنوتیپ خانواده full-sib است . از وضعیت نمایش نظری، استفاده ژنتیکی تقریباً دوبار، در این روش در خانواده half-sib بزرگ است .

اگر باز ترکیب نسل در یک محل نگهداری زمستان انجام شد، یک چرخه می تواند هر سال کامل شود. در این مورد، استفاده ژنتیکی نظری در هر سال می توتند قابل مقایسه با بیشتر روش های نیرومند دیگر مثل خانواده s1 یا s2  انتخاب خانواده های سه نسل intermated به هر چرخه احتیاج دارند . انتخاب خانواده full-sib برایتوسعه جمعیت داخلی ذرت در cimmyt برای تعداد زیادی سال استفاده شده بود . Moll  و Stuber ( 1971) Genter ( 1976 b) و Moll و Hanson ( 1984) پاسخ انتخاب متوسط 3/3 % در هر چرخه برای جمعیت ذرت و 2/2 % برای جمعیت دورگه بعد از انتخاب چندین چرخه گزارش شد .


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا