سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

6تعداد بازدید روزانه

انتخاب خانواده های ( s1  یا s2 ) خود

سه و چهار نسل در هر چرخه برای روش های انتخاب خانواده s1 یا s2 به ترتیب احتیاج دارند . اساس برنامه شامل در نسل خانواده های s1 یا s2 ، ارزیابی خانواده های خود در تکرار کردن آزمایش تعداد زیادی محیط و باز ترکیب اثر دانه از انتخاب خانواده ها ، استفاده ژنتیکی نظری را پیروی می کند .

?G1 = i62A1/ 6ps1

که 62A1 تنوع افزایش ژنتیکی در بین خانواده های s1 ، که تفاوت اندکی از افزایش تنوع ژنتیکی در تعادل جمعیت هاردی وینبرگ (6A1 ) مگر اینکه تسلطی ( نفوذی ) وجود ندارد یا فرکانس ژن 5/0 برای همه آلل ها است ، 6ps1 هست انحراف استاندارد فنوتیپ در بین خانواده های s1 . استفاده معادله ژنتیکی برای خانواده های s2 مانند ساختار معادله 18.20 اما افزایش تنوع ژنتیکی در بین خانواده های s2 مورد انتظار است در حدود 50% بزرگتر از s1 . برآیند انحراف استاندارد فنوتیپ برای s2 یک تعداد اندکی بزرگتر از s1 مورد انتظار است . از نقطه نمایش نظری ، هر دو روش استفاده ژنتیکی بالاتر برای هر چرخه از آنهایی که در بالا توصیف شد مورد قبول بود . با این وجود اگر یک محل نگهداری زمستان ( گلخانه زمستان ) در دسترس بود و مقایسه ساخت در استفاده ژنتیکی در هر سال ، مزایای واضحی وجود ندارد برای انتخاب full-sib آن روش ها ( روشهای آن ها ) . چندین انتخاب آزمایش ذرت برای توسعه جمعیت داخلی بوسیله استفاده روش های خانواده s1 یا s2 گزارش شده بود . متوسط استفاده ژنتیکی در هر چرخه برای چندین جمعیت تخمین زده شد در جمعیت per 36/3% و 76/1% در جمعیت دورگه . در بین انتخاب روش های خانواده بازگشت کننده ( اخیر ) s1 به نظر می رسد بیشتر مناسب برای استفاده در محصولات خودباروری مثل soybean ، گندم ، جو و ... باشد . روش متداول Piper و Fehr ( 1987 ) توصیف شد برای soybean که نتایج در یک استفاده ژنتیکی بالاتر که چندین روش ها مورد مقایسه بودند شامل در : 1. نتیجه گرفتن 8 مورد در حدود 10 F4 لاین هایی از هر 30 دورگه F1 2. ارزیابی نتیجه گرفتن s2 لاین هایی در دو مرحله 3. Intermating هر 30 انتخاب لاین ها با 2 انتخاب دیگر لاین ها به رویه 30 دورگه برای چرخه بعد. چند نسل Intermating بالا برده نشد استفاده ژنتیکی در مطالعه Piper و Fehr . یک طرزکار شبیه ( یکسان ) قبلاً بوسیله Miller و Rawlings برای نخ ( پارچه، پنبه ) توصیف شد .

 


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا