سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

46تعداد بازدید روزانه

کنترل مکانیکی

علف های هرز واقع روی ردیف ها وبین ردیفهای کاشت طی دوران سبز شدن می تواند توسط دستگاهای سبک مانند چنگک گردان یا دندانه سبک انگشتی بعمل اید نحوه و شرایط عمل مشابه آفتاب گردان می باشد .

 پس از سبز شدن محصول فقط بین ردیفهای کاشت وجین می گردد . استفاده از تراکتورهای چرخ باریک ه منظور عدم صدمه به برگها و ریشه ها ضرورت دارد هم چنین باید واحدهای وجنین کننده را به نحوی تنظیم نمود که به ریشه ها آسیب نرسیده و خاک روی بوته های جوان نریزد .

برای کنتر بذر علف های هرز در مزارع چغندر قند می توان سیکلوات , پیرازون و متامیترون و برای کنتر علفهای هرز سبز شده از فلوازیفوپ-پی-بوتیل ,هالوکسی ,دسمدیفام استفاده کرد .

پیرازون با نام تجاری پیرامین به صورت پودر وتابل 80 درصد به بازار عرضه گردیده و به صورتهای پیش کاشتی پیش رویشی و پس رویشی برای کنترل پهن برگهای یکساله در مزارع چغندر قند مصرف می شود .

پیرازون به صورت پس رویشی در زمان مصرف باید چقندر قند باید حداقل دو برگ حقیقی داشته باشد ممکن است که پیرازون پس از تنک کردن محصول و رفع خسارت ناشی از تنک کردن مصرف شود.

هالوکسی فوپ اتوکسی اتیل با نام تجاری گالانت به صورت مایع امولسیون شونده 12.5 درصد به بازار عرضه گردیده است و برای کنترل پس رویشی علف های هرز باریک برگ یکساله و چندساله در چغندر قند توصیه شده است مقدار مصرف گالانت حدود 2-3 لیتر در هکتار است علف های هرز باید در مرحله 3 تا 5 برگی ویا به ارتفاع 5 تا 10 سانتی متر بوده ودر حال رشد سریع باشند.


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا