سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

21تعداد بازدید روزانه

علفهای هرز مهم مزارع جو

جو وحشی ,چچم,ارزن وحشی ,مرغ, علف پشمکی, یولاف وحشی,گل گندم, خارشتر, قلیانک , گندمک

چچم

گیاهی یکساله با ساقه های ایستا به ارتفاع 30-75 با برگهای باریک وسطحی صاف و پهن به رنگ سبز تیره با رگبرگهای مخملی مشخص گل اذین چچم سنبله بوده ودارای سنبلچه های پهن که به صورت متناوب در امتداد ساقه گل دهنده قرار دارند

جو وحشی

گیاهی یک ساله با ساقه های براق انبوه وایستا به ارتفاع 50-15 سانتی متر در صورت باز بودن فضای رشد گسترش یافته پنجه های زیادی تولید می کند برگهای ان صاف یا دارای کرکهای ضعیف و نیز زبانک کوتاه غشایی بوده و درازای ان به 5-8 سانتیمتر میرسد برگهای فوقانی و جوان جو وحشی چرخش دار است گل اذین ان سنبله متراکم به درازای 4-7 سانتیمتر است سنبلچه های تک گلچه ای ان با ریشکهای بلند در سه ردیف در امتداد دمگل آرایش یافته است

مرغ

گیاهی چند ساله و 4 کربنه با ریزوم های باریک دراز وخزنده  وساقه های با غشایی در محل  گره که بر روی سطح زمین خزیده و از قسمت پایین گره ها معمولا ریشه هایی تولید می شود ساقه های گل دهنده ان به طرف بالا متمایل شده و گل اذینی با 3-7 شاخه سنبله ای را به شکل پنجه مرغ ظاهر می سازد طول هر سنبله 5-7 سانتی متر و دارای 2 ردیف سنبله های بدون دمگل در یک سمت محور است

علف پشمکی

گیاهی یکساله به ارتفاع 10-75 سانتی متر . غلاف و پهنک برگهای ان از کرکهای نرم و فشرده ای پوشیده شده و دارای زبانک کوتاه است . گل آذین ان خوشه ای مرکب باریک و آویزان بوده و دارای سنبلچه های شمشیری و کشیده با ریشکهای 1-1.5 سانتی متری بنفش است.

یولاف وحشی

 گیاهی یک ساله با ساقه های ایستا وبلند ماشوره ای به ارتفاع 30-12 سانتی متر حاشیه برگهای یولاف وحشی دارای کرکهای کوچک وغلاف نیمه اغوش بوده که در جهت عکس عقربه های ساعت می پیچد گل اذین ان خوشه ای مرکب باز و نسبتا اویزان به درازای 10-45 است .

گل گندم  

گیاهی یک ساله یا دوساله در مرحله گل دهی ارتفاع ان ممکن است به بیش از 150 سانتی متربرسد این گیاه از قدرت تولید بذر بالایی برخوردار است سطح ساقه و برگهای گل گندم با کرکهای پوشیده سده است برگهای ان از برگچه های نواری متقابل تشکیل شده است .

خار شتر

گیاهی بوته ای خاردار چند ساله با شاخه های انبوه ودر هم به ارتفاع 50-120 سانتیمتر این گیاه بوسیله بذر وریشه های عمیق و ریزومهای  افقی منشعب موجود در اعماق 60-120 سانتیمتر خاک تکثیر می یابد این گیاه بیشتر در نواحی خشک و بیابانی وجود دارد .

گندمک

گیاهی یکساله با ساقه های خزنده در محل گره تولید ریشه می کند ساقه ها دارای شاخه های متعدد با کرکهای برجسته و عموما بر روی زمین خزنده بندرت به حالت ایستاده مشاهده می شوند برگهای زیرین گندمک دارای دمبرگ برگهای بالایی فاقد ان و کلیه برگها و دمبرگها دارای کرک هستند گل اذین ان به صورت گرزن دوسویه است .

قلیانک

گیاهی یکساله یا یکساله زمستانه به ارتفاع 30-80 سانتیمتر با ساقه های ساده یا منشعب است این گیاه معمولا از کرکهای نوک غده ای حاوی مواد چسبنده پوشیده شده است برگهای ان نواری باریک با انتهای تیز وفاقد وچسبیده به ساقه هستند.


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا