سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

5تعداد بازدید روزانه

                 آپلود و
بهترین تصویر و عکسهای لینک اینترنت                      آپلود و
بهترین تصویر و عکسهای لینک اینترنت                        آپلود و
بهترین تصویر و عکسهای لینک اینترنت

              

گیاهان هم با یکدیگر صحبت می کنند

نتایج تحقیقات دانشمندان کانادایی نشان می دهد که گیاهان نیز همانند جانوران زندگی اجتماعی دارند و با محیط زیست خود صحبت می کنند و با خارجی ها رقابت می کنند گروهی از محققان مک مستر کانادا با بررسی نوعی گیاه خاص مناطق شمالی اروپا و آمریکا که در گروه های چهار گونه ای زندگی می کنند. کشف کردند که هر گیاه کوچک از این گونه تنها وقتیکه در کنار خانواده ی خود باشد می تواند رشد کند .

این نتایج نشان می دهد که حتی گیاهان نیز در کنار اعضای خانواده ی خود احساس امنیت و آرامش بیشتری کنند و در نتیجه بهتر می توانند رشد کنند. این تحقیقات همچنین نشان می دهد که رقابت نقش مهمی در زندگی اجتماعی این گیاهان ایفا می کند در حقیقت گیاهان در کنار خانواده خود رشد می کند و به دنبال فضایی امنتر و بزرگتر می گردند تا بتوانند فرصت بیشتری برای آب و غذا بیابند. بر اساس گزارش وایرد نیوز ، این دانشمندان کشف کردند که یک سیگنال شیمیایی که از هر گیاه از طریق زمین به گیاهان دیگر منتقل می شود. می تواند مسئول توانایی برقراری ارتباط باشد. همچنین ممکن است که گیاهان برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده ی خود از همان مکانیزمی استفاده کنند که جانورانی که زندگی گروهی دارند از آن استفاده می کنند. این مکانیزم در جانوران بر پایه ی تحریکات سیستم ایمنی استوار است.


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا