سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

92تعداد بازدید روزانه

زمان کاشت گندم

زمان کاشت ، طبعا بستگی به منطقه آب و هوایی آن دارد. بر حسب مشاهدات طولانی، کشت گندم پاییزه باید موقعی شروع گردد که درجه حرارت هوا o C 15-13 بوده و موقعی پایان یابد که درجه حرارت هوا به O c9-8 کاهش نموده باشد.

گندم پاییزه باید قبل از ورود به مرحله زمستان حدود50-40 روز رویش کرده باشد و در این مدت میانگین درجات حرارت روزانه بیش از O c 5+ باشد. گندم در این مدت زمان 50-40 روز نیاز به مجموعا حدود o C 500 گرمای بیش از صفر دارد.  برقراری تاریخ کاشت، باید طوری تنظیم شود که گندم در شروع سرمای زمستان به اندازه کافی رشد کرده باشد. به طور کلی گندم پاییزه باید موقعی کشت گردد که گرمای تابستان تمام شده، و سرمای زمستان هم هنوز شروع نشده باشد. به دلیل متغیر بودن آب و هوای مختلف کشور، زمان کاشت گندم در نقاط مختلف متغیر است و یکسان نمی باشد. کشت بسیار زود گندم باعث کاهش تولید آن خواهد گردید. گیاهان در پاییز و قبل از رسیدن زمستان بسیار زیاد توسعه می یابند و به همین دلیل نسبت به درجات پایین حساس خواهند گردید. درجات حرارت بالا در ابتدای رویش باعث می گردد که در نزدیکی سطح خاک گره انشعاب تشکیل گردد که در نتیجه یخبندان و سرمای زمستان تاثیر منفی بر روی گیاهان خواهد گذاشت روی هم رفته کشتهای زود باعث تشدید خوابیدگی و هجوم آفات می گردد ( در پاییز های گرم و درجات حرارت بالا ایجاد خسارت می نماید). گندم پاییزه همچنین اگر دیر کشت گردد تاثیرات منفی بر روی عملکرد خواهد گذاشت. این گیاهان در هنگام ورود به مرحله خواب زمستانه ضعیف می باشند و پنجه ها ضعیف بوده و به شرایط نامطلوب و طولانی زمستان سازگاری پیدا نکرده اند و به همین دلیل گیاهان نسبت به یخبندان حساس خواهند بود و در نتیجه عملکرد کاهش خواهد داشت.


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا