سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

93تعداد بازدید روزانه

ویژگی های بذر جهت کشت

بذرهای گندم پاییزه جهت کاشت باید سازگار به شرایط نامساعد محیطی، مقاوم به بیماریها، عاری از بذر علفهای هرز و تمیز باشد.

 بذر را قبل از کاشت برای جلوگیری از بیماریهای قارچی مثل سیاهک پنهان با سموم مختلف از قبیل سرزان، تری تیزان، ویتواکس ، باید ضد عفونی کرد. مقدار سم 5/1 کیلو گرم برای یک تن بذر می باشد ، و کیفیت دانه بر، پنجه زنی و رشد و نمو گیاه در پاییز موثر است .

 قدرت و انرژی جوانه زدن باعث افزایش سرعت سبز شدن و درصد سطح سبز و یکنواختی آن در مزرعه می گردد. قدرت جوانه زدن در آزمایشگاه و مزرعه با هم متفاوت است و مقدار آن همیشه در مزرعه کمتر از آزمایشگاه است.

درجه حرارت و رطوبت خاک از مهمترین عوامل تعیین کننده تاریخ کاشت گندم می باشند. درجه حرارت اپتیمم برای جوانه زدن در حدود o C25 و برای طویل شدن کلئوپتیل o C 16 می باشد گندم پاییزه جهت رویش حدودا به 100 واحد حرارتی نیاز دارد، به علاوه تا مرحله 5-3 برگه نیاز به 200-150 واحد حرارتی خواهد داشت .تاخیر تاریخ کاشت گندم پاییزه بویژه در نواحی خشک موجب خسارت می گردد، زیرا موجب تخلیه رطوبت خاک مورد نیاز برای توسعه مراحل بعدی می شود. مدت زمان مناسب بین تاریخ کاشت تا سبز کردن در گندم پاییزه در مناطق مختلف حدوداً 10 روز می باشد .


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا