سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زراعت و اصلاح نباتات


زراعت و اصلاح نباتات

الهه
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زراعت و اصلاح نباتات هستم امیدوارم از سایت من خوشتان بیاید هر چند شاید دارای نقص های باشد ولی با نظر دادن شما امیدوارم بتوانم این نقص را اصلاح کنم دو چیز را هرگز فراموش نکن : 1) خدا را 2) مر گ را دوچیز راهمواره فراموش کن : 1) کسی به تو بدی کرد 2) به کسی خوبی کردی
وضعیت من در یاهـو

11تعداد بازدید روزانه

پروژه ژنوم انسان با توجه به اهداف تعریف شده و توجهات پروژه ژنوم انسان، اهداف اولیه و میزان پیشرفت

 

معرفی پروژه

پروژة ژنوم انسان در سال 1990 با تخصیص بودجه­ای معادل 3 میلیارد دلار (سالیانه 200 میلیون دلار) و با همکاری مشترک دپارتمان انرژی(DOE) و موسسة ملی بهداشت(NIH) آمریکا آغاز شد. در واقع طرح این موضوع، از اواسط دهة 1980 میلادی و با هدف درک مبانی بروز 4000 بیماری ژنتیکی انسان عنوان گردید و سال­های پایانی این دهه صرف ظرفیت­سنجی و هماهنگی تحقیقات برای انجام این پروژه بزرگ و بین­المللی گردید. این پروژه در آغاز به عنوان یک برنامة 15 ساله مطرح گشت اما پیشرفت­های قابل ملاحظه­ای که در اجرای آن حاصل آمد، عملاً زمان اجرای آنرا کاهش داد به طوری­که محققان پروژه امیدوارند نتایج آن تا پایان سال 2003 منتشر گردد.

مهندسی ژنتیک وانسان آینده

چکیده

 بستر زندگی ما طی پانصد سال اخیر به سرعت شروع به کوچک و جمع و جور شدن کرده است. در حالی که علم، ابتدا توضیحات تازه و در مرحله بعد، تکنولوژی­های جدید را عرضه می­کرد، ما بر سر همان بسترها و زمینه­های قدیمی که انسان­های فهمیده زندگی می­کردند، معامله کردیم و در این داد و ستد، آن­ها را دادیم تا آزادی به دست آوریم. کلیسای قرون وسطی که بر تمدن غربی حاکم بود، راه را به سمت دین شخصی شده­تر گشود، دیگر ما انجیل را برای خودمان می­خواندیم و یا آن را نمی­خواندیم؛ راه به سمت تحرک بسیار بالای سرمایه­داری مبتنی بر تکنولوژی گشوده شد: اکنون دو درصد آمریکایی­ها به عنوان کشاورز مشغول به کار هستند و هموطنان برجسته­مان در طول زندگی­شان، هشت بار تغییر شغل می­دهند. محافظه­کاران در مورد تهدیدی که علیه سنت­ها ایجاد شده بود، سر و صدا راه انداختند؛ آن­ها «می­دانستند» که گالیله باعث دردسر شده است. می­توان گفت، خط سیری که از وی و تلسکوپش آغاز شد، به نیچه و مرگ خدا رسید. البته مارکس و انگلس در نوشته­های خود در سال 1848، از این پدیده تنها یک توصیف کلی ارائه می­کردند: « همه چیزهای ثابت، روابط منجمد و مستحکم، با دنباله­های قدیمی­شان و تعصبات مقدس و اعتقادات، به دور ریخته شدند؛ همه اشکال جدید آن­ها، قبل از آنکه بتوانند جای­گیر شوند، منسوخ شدند. همه تبدیل به ذرات و در هوا پراکنده شدند....».

آلبرت بورگمن می­نویسد: «بعد از ایجاد هر حریق مدهش تکنولوژیکی، بسیاری از واقعیات سنتی و طبیعی می­سوزند» و اینک نوبت تکنولوژی مهندسی ژنتیک است.

در قرن گذشته، اختراع ماشین، آزادی جابجایی را به ارمغان آورد. به بهای از دست دادن جهان کوچک و دنیای فیزیکی منسجمی که بیشتر انسان­ها در آن می­زیستند. اختراع رادیو و تلویزیون انتخاب­های نامحدودی از فرهنگ­های ملی و یا جهانی را پیش روی ما قرار داده است، اما زندگی بومی را که همیشه وجود داشته، مضمحل کرده است. افراد کهنسال شهر کوچک و روستاگونه من هنوز می­توانند به یاد بیاورند زمانی را که «دید و بازدید» از مشغولیات شبانه آن­ها بوده است. در دهه 1950، زمانی که (شبکه­های تلویزیونی) «سی. بی. اس» و «ان . بی. سی» از راه رسیدند، (این شب نشینی­ها) به سرعت ناپدید شدند. به نظر می­رسید که دهه 1960، دورهای پایانی این آزادسازی بی­پایان را رقم می­زند: ابداع طلاق به عنوان یک پدیده شایع، آشکار ساخت که خانواده دیگر آن معنی را که ما همیشه فرض می­کردیم، ندارد؛ و این که خانواده هم می­تواند مثل دهکده­هایی که متروک شدند، متروک شود؛ قرص و روابط آزاد جنسی، ما را از بار مسئولیت­های جنسی غریزی سابق آزاد کرد، بلکه حتی آن را اغلب تا حد یک چیز صرفاً «اتفاقی» تقلیل داد.

 

 


ارسال شده در توسط الهه
سفارش تبلیغ



">ا